resources

Educational Guidelines

Refleksivni dnevnik je alat za rodno osjetljivi rad s djecom namijenjen odgajateljima_cama, učiteljima_cama, stručnim suradnicima_cama i drugim pedagoškim radnicima_cama. Refleksivni dnevnik koristi introspektivna i refleksivna pitanja kako bi potaknuo razmišljanje i razgovor o rodnim pitanjima.

Educational Guidelines

Mapa interactivo disponible online para libre consulta, que presenta una selección de  recursos educativos, con el foco sobre la perspectiva interseccional, trabajando de forma transversal el antirracismo, el género, las violencias machistas, la diversidad corporal, la de género y de orientación sexual, el capacitismo o el enfoque de sostenibilidad de las vidas y del medioambiente.

Educational Guidelines

This book brings together some of the KINDER project’s key contributions to the construction of a transformative and gender-sensitive education. It offers a set of common learning experiences developed by the KINDER international partners, which must be shared as a starting point for policies and programmes aiming at integrating gender issues at an early age at national and European level.

Campaigns

As cartas “Vamos conversar?” têm como objetivo dar início a conversas que ajudem as crianças a partilhar emoções de forma saudável, aceitar e conectar-se com outras pessoas, usar a sua voz contra o bullying e a desigualdade, e libertar-se de estereótipos.

Educational Guidelines

O manual KINDER “Desconstrução de estereótipos desde a infância” organiza-se em 9 módulos, ao longo dos quais se abordam temas essenciais para um currículo inclusivo e transformador de normas estereotipadas de género, tais como igualdade e equidade, educação não violenta, relação entre as famílias e a escola, entre outros.

Campaigns

In collaboration between the KINDER team and 3D artists, this educational resource may be used to promote critical thinking, positive role-playing and encourage children, and their educators and families, to question stereotypes.